Att flytta ner en nivå

Flytta ner i gränser har en negativ klang bland pokerspelare. Jag anser att kunna avgå i gränser, om det görs för att skäl kan vara mycket fördelaktigt för en kämpande spelare. Spelare ofta gå igenom "cold serier under sin poker karriär. Dessutom spelare är väldigt snabba att skylla dessa körs på dåliga kort och olyckliga situationer. Även om detta kan vara fallet tror jag att dåliga spelar ofta spelar en stor roll i alla spelares dålig sikt. När en spelare övertygar sig själv att han är en dålig sikt, har han skapat en ursäkt för att spela dåligt.

Detta skapar en ond cirkel som ofta kan vara mycket svårt att få ett slut. Min metod för att avsluta en dålig sikt börjar med att ta några dagar ledigt från poker. Detta gör mig till "klart mitt huvud." Det är viktigt att ha en tydlig tanke när du spelar. Jag är också förespråkare flytta ner en begränsning från din normala spel. Det finns många fördelar med att flytta ner. Bra spelare trivs på eget förtroende. När detta förtroende är skadat, det är ofta negativ inverkan på deras spel. Ett bra lös aggressiv spelare (LAG) kommer att göra en stor del av sina vinster genom att utnyttja sin läsförmåga i marginella situationer.

För att en LAG-spelaren att göra rätt beslut i dessa svåra situationer, han måste läsa sina motståndare väl och agera korrekt på de läser. Detta kan visa sig mycket svårt, om en spelare inte är säker på om hans eget spel. En LAG måste lita på hans lyder, och det är omöjligt att göra det om att spelare inte mår bra om hur han / hon spelar. Att en begränsning eller två är ett sätt att föryngra ett förtroende. Spelarna ska känna sig bekväma vid Stakes de spelar. Dessutom spelare kommer troligen att bli mer bekväm på gränserna lägre än deras vanliga nivå. Genom att öka sin nivå av komfort, spelare kan återfå förlorat förtroende. En spelares plånböcker och hans inställning till att kapital är andra viktiga aspekter att beakta. Jag tror att hålla en tillräckligt kapital är mycket viktigt att spela bra. En del av förklaringen till detta är att det ger en att spela bra, eftersom det eliminerar från en spelares åtanke möjligheten att gå sönder. Jag har insett att jag spelar mycket mer effektivt när min sedelbunt har över trettio inköp för en viss gräns. Jag nämnde att det är viktigt att gå ner för en korrekt skäl.

Jag tror inte att det är fördelaktigt att stanna på en gräns tills du har förlorat så mycket som att undvika att gå sönder, måste du flytta ner. Jag förespråkar att flytta ner långt innan du når den punkten. Det kan du fortfarande har en alltför hög grad på den nedre. Genom att göra detta, du gör dig själv för att undvika bostad på pengar aspekt av spelet. Ignorera den monetära funktion i spelet är viktigt att nå en potential som en pokerspelare. Detta skapar också möjligheter att fokusera på att förbättra vissa aspekter av ens spel. Jag tror det är viktigt för spelarna att plocka ut särskilda läckor i sina spel och därmed arbeta för att förbättra dem. Detta kan vara en kostsam process som är bäst utföras på gränser där pengarna inte betyder så mycket.

Jag är mycket benhårt om att flytta ner när man kör dåligt, eftersom det har fungerat för mig. För några månader sedan, jag var mitt i den värsta strimma av mitt liv. Jag hade ett kapital på cirka $ 25.000, vilket var mer än tillräckligt för 2/4nl och gott för 5/10nl. Men efter två månader breakeven spela på 5/10nl beslutade jag att något behövde ändras. Jag har fattat beslutet att det var dags att flytta till 2/4nl och omvärdera mitt spel. Jag lämnade 5/10nl efter att spela där i fyra månader. Flytta ner visade sig vara en av de bästa beslut jag någonsin gjort under min tid som pokerspelare. Omedelbart efter att ha flyttat ner, mitt förtroende började återvända, och jag började vinna igen. Jag utnyttjade min tid på 2/4nl genom att fokusera på olika aspekter av mitt spel som jag kämpar med vid den tidpunkten. En av dessa var korrekt att använda ställning till min fördel. Under min första tid på 5/10nl har jag inte förstått hur man spelar ett LAG stil. Jag trodde ett LAG stil bestod enbart att höja svaga händer (dvs. Suited connectors) och hoppas att ansluta väl med en flopp. Samtidigt arbetar med betoning ståndpunkt vid 2/4nl började jag förstå att i LAG spela med användning ståndpunkt är nästan lika viktig som de kort du behandlas.

Men ställning var, jag visste att innan man går upp igen, jag var tvungen att besegra min största demon, luta. Jag ofta lutar bort tusentals dollar åt gången under min första köras på 5/10nl. Medan du spelar 2/4nl jag kunde fokusera på att förbättra min känslomässiga kontrollen. Jag insåg att poker är ett långsiktigt spelet, och jag arbetade för att koncentrera sig på detta så mycket som möjligt. Jag spelade 2/4nl för en och en halv månad, och jag har kunnat göra stora framsteg i mitt spel. När jag återvände till 5/10nl var jag en helt ny spelare. Jag föreslår att när spelare slår en grov ström, de tar ett steg tillbaka för att tömma sina sinnen. En spelare ska inte skämmas för att gå ner sina andelar under en period, och det kan vara precis vad de behöver för att få tillbaka det förtroende de kan saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0